מה אסור לכלבים לאכול? מזונות שיכולים לגרום לבעיות אצל כלבים

  האם בן לוויה הכלב שלך חווה בעיות עיכול? בפוסט זה נלמד מה אסור לכלבים לאכול, על מזונות נפוצים שעלולים לגרום לבעיות במערכת העיכול אצל כלבים. משוקולדים ועד אבוקדו, אנו מתעמקים בפרטים הספציפיים של כל מזון, השפעתם על מערכת העיכול של הכלב, והתסמינים שעשויים להצביע על כך שחיית המחמד שלכם צרכה משהו שהיא לא הייתה צריכה. אנו גם מספקים עצות כיצד להימנע מהמזונות הבעייתיים הללו כדי להבטיח שהכלב שלך יישאר בריא ומאושר.

'תפוח ביום' – האם זה חל על כלבים?

רבים מאיתנו שמעו את האמרה "תפוח ליום מרחיק את הרופא". אבל האם זה נכון לגבי החברים הפרוותיים שלנו? באופן מפתיע, תפוחים יכולים למעשה לגרום לבעיות במערכת העיכול אצל כלבים. בעוד שתפוחים בטוחים בדרך כלל לכלבים, חשוב לזכור שהזרעים והליבת של התפוח עלולים להזיק. זרעי תפוח מכילים תרכובת בשם אמיגדלין, שיכולה לשחרר ציאניד בעת לעיסה או עיכול. ציאניד רעיל לכלבים ויכול לגרום לתסמינים כמו הקאות, שלשולים ואפילו מצוקה נשימתית. בנוסף, הליבה של התפוח עלולה להוות סכנת חנק או לגרום לחסימות במערכת העיכול. אם אתה רוצה לחלוק את היתרונות של תפוחים עם בן לוויה הכלב שלך, הקפד להסיר את הגרעינים והליבה לפני שתציע להם פרוסה כפינוק.

למה כלבים צריכים להתרחק משוקולד?

שוקולד הוא ללא ספק טעים, אבל זה יכול להיות מסוכן ביותר עבור כלבים. הנה שלוש סיבות מדוע כדאי להרחיק את הפינוק המתוק הזה מהחבר הפרוותי שלך:

1. הרעלת תיאוברומין:

שוקולד מכיל חומר בשם תיאוברומין, רעיל לכלבים. תיאוברומין משפיע על מערכת העצבים המרכזית ומערכת הלב וכלי הדם של הכלב, מה שמוביל לתסמינים כמו קצב לב מוגבר, אי שקט, רעד ואפילו התקפים. ככל שהשוקולד כהה יותר, כך תכולת התאוברומין גבוהה יותר, מה שהופך אותו למסוכן עוד יותר עבור כלבים. חשוב לזכור שגם כמות קטנה של שוקולד עלולה להזיק, ולכן עדיף להרחיק את כל צורות השוקולד, כולל אבקת קקאו ומוצרים בטעם שוקולד, מהישג ידו של הכלב.

2. הפרעה במערכת העיכול:

גם אם הרעלת תיאוברומין לא מתרחשת, שוקולד עדיין יכול לגרום לבעיות במערכת העיכול אצל כלבים. תכולת השומן והסוכר הגבוהה בשוקולד עלולה להוביל לכאבי בטן, הקאות ושלשולים. תסמינים אלה יכולים להיות לא נוחים ומטרידים עבור חברך הפרוותי. חשוב להיות ערניים ולהבטיח שהכלב שלך לא יקבל את כפותיו על שום שוקולד, במיוחד במהלך החגים שבהם הוא זמין יותר.

3. פוטנציאל לרעילות שוקולד:

במקרים חמורים, בליעת שוקולד עלולה להוביל לרעילות שוקולד, שעלולה להיות מסכנת חיים לכלבים. תסמינים של רעילות שוקולד כוללים נשימה מהירה, רעידות שרירים, דופק לא סדיר ואפילו תרדמת. אם אתה חושד שהכלב שלך צרך שוקולד, חיוני לפנות לטיפול וטרינרי מיידי. זמן הוא המהות בטיפול ברעילות שוקולד, שכן תיאוברומין יכול להצטבר במהירות במערכת של הכלב ולגרום לנזק בלתי הפיך.

 

האם ענבים וצימוקים באמת אסור לכלבים?

ענבים וצימוקים אולי נראים כמו חטיפים לא מזיקים, אבל הם למעשה יכולים להיות רעילים מאוד לכלבים. בעוד שהחומר המדויק בענבים ובצימוקים שגורם לרעילות עדיין לא ידוע, ברור שפירות אלו עלולים לגרום לבעיות בריאותיות חמורות אצל בני לווינו הכלבים. הנה כמה סיבות מדוע יש להימנע לחלוטין מענבים וצימוקים:

1. אי ספיקת כליות:

אחד הסיכונים המדאיגים ביותר הקשורים לצריכת ענבים וצימוקים אצל כלבים הוא הפוטנציאל לאי ספיקת כליות. אפילו כמות קטנה של ענבים או צימוקים עלולה להוביל לנזק לכליות, שעלול להיות מסכן חיים. תסמינים של אי ספיקת כליות עשויים לכלול צמא מוגבר, ירידה בתיאבון, ירידה בייצור שתן ותרדמה. אם אתה חושד שהכלב שלך בלע ענבים או צימוקים, חיוני לפנות לטיפול וטרינרי מיידי.

2. רעילות בלתי צפויה:

ההשפעות הרעילות של ענבים וצימוקים יכולות להשתנות מכלב לכלב. כלבים מסוימים עשויים לצרוך פירות אלה מבלי להראות תסמינים כלשהם, בעוד שאחרים עשויים לחוות תגובות קשות. הסיבה המדויקת לשונות זו עדיין לא ידועה, מה שמקשה על קביעת סף בטוח לצריכת ענבים וצימוקים אצל כלבים. כדי לטעות בזהירות, עדיף להימנע לחלוטין מהאכלת הפירות האלה לחבר הפרוותי שלך.

3. מיובשים לעומת טריים:

ראוי לציין שצימוקים שהם ענבים מיובשים הם אפילו יותר מרוכזים ועלולים להיות רעילים מענבים טריים. תהליך הייבוש מפחית את תכולת המים בענבים, מה שהופך את הצימוקים למקור חזק יותר לרעילות. לכן, בין אם טריים או מיובשים, יש להרחיק גם ענבים וגם צימוקים מהישג ידו של הכלב.

4. סכנות נסתרות:

לא רק ענבים שלמים או צימוקים מהווים סיכון לכלבים. ניתן למצוא פירות אלה גם במזונות שונים כגון מאפים, תערובות שבילים, ואפילו כמה מותגי חמאת בוטנים. בדקו תמיד את רשימת המרכיבים לפני שאתם נותנים לכלב מזון אנושי כלשהו, והיזהרו מכלים שעלולים להכיל ענבים או צימוקים.

 

האם מוצרי חלב מזיקים לכלבים?

מוצרי חלב עשויים להיות פינוק טעים לבני אדם, אבל הם יכולים להוביל לבעיות עיכול עבור חברינו הארבע רגליים. בעוד שחלק מהכלבים יכולים לסבול כמויות קטנות של מוצרי חלב, כלבים רבים אינם סובלים ללקטוז, כלומר חסר להם האנזים הדרוש לפירוק הלקטוז, הסוכר המצוי בחלב ובמוצרי חלב. להלן מספר סיבות מדוע מוצרי חלב אינם מומלצים לכלבים: 

1. קלקול קיבה:

צריכת מוצרי חלב עלולה לגרום להפרעות במערכת העיכול אצל כלבים, ולהוביל לתסמינים כמו שלשולים, הקאות, גזים ונפיחות. בעיות עיכול אלו יכולות לנוע בין אי נוחות קלה למקרים חמורים יותר הדורשים טיפול וטרינרי. אם אתה מבחין בתגובות שליליות כלשהן לאחר שהכלב שלך צורך מוצרי חלב, עדיף להימנע מלתת אותן יותר בעתיד.

2. אי סבילות ללקטוז:

כפי שצוין קודם לכן, כלבים רבים אינם סובלניים ללקטוז. משמעות הדבר היא שגופם אינו יכול לעכל ביעילות לקטוז, מה שגורם למצוקה במערכת העיכול. אפילו כמויות קטנות של מוצרי חלב עלולות לעורר את התסמינים הללו בכלבים רגישים ללקטוז. חשוב לציין שאי סבילות ללקטוז יכולה להתפתח בכל גיל, כך שגם אם הכלב שלך היה מסוגל בעבר לסבול מוצרי חלב, הוא עלול לפתח אי סבילות לאורך זמן.

3. תכולת שומן גבוהה:

מוצרי חלב, כמו גבינה וגלידה, הם לרוב בעלי אחוזי שומן גבוהים. בעוד שכמות קטנה של שומן נחוצה לתזונה מאוזנת, צריכה מופרזת עלולה להוביל לדלקת לבלב אצל כלבים. דלקת הלבלב היא מצב המאופיין בדלקת של הלבלב ועלול לגרום לתסמינים כמו כאבי בטן, הקאות ואובדן תיאבון. חיוני לעקוב אחר צריכת השומן של הכלב שלך ולהגביל את צריכתו של מוצרי חלב עתירי שומן.

 

לסיכום 

בעוד שהצרכים התזונתיים של הכלבים שונים משלנו, הבריאות שלהם חשובה לא פחות. הימנעות מהמזונות שדיברנו עליהם יכולה להפחית משמעותית את הסיכון לבעיות במערכת העיכול. אם הכלב שלך מראה סימנים כלשהם של הפרעה במערכת העיכול לאחר האכילה, חיוני לפנות לטיפול וטרינרי מיידי. זכרו, כשזה מגיע להאכלת הכלב שלכם, מניעה תמיד עדיפה על ריפוי. אנו ממליצים על חנות אוכל לחיות המציעה סוגים מגוונים של אוכל לכלבים מהמותגים המובילים, שיגרמו לכלבים שלכם להרגיש טוב ולהיות שמחים ומאושרים.