המשכיות עסקית – הטיפים המובילים להתאוששות מאסון לעסקים

המשכיות עסקית היא היכולת של חברה להישאר מבצעית לאחר מקרה חירום. המשכיות עסקית הוא מונח המתייחס ליכולתו של ארגון להתאושש מאסון ולחדש את פעילותו הקריטית. תוכנית המשכיות עסקית היא המסמך המתאר את הנהלים כיצד ארגון יגיב לאסון, בין אם זה אירוע טבעי או מעשה ידי אדם.

יישום תוכנית המשכיות עסקית מצריך הבנה טובה של סביבת החברה וגורמי הסיכון. זה גם דורש הכנה, הדרכה ובדיקות. צוות המשכיות עסקית צריך לדעת מה לעשות במקרה של אסונות, כגון שריפה או שיטפונות. הם גם צריכים לדעת איזה ציוד דרוש לשיקום והחלמה.

תוכנית המשכיות עסקית צריכה לכלול: תוכניות התאוששות מאסון לכל המחלקות, נהלי הערכת סיכונים לכל המחלקות, פרוטוקולי תגובה לשעת חירום לכל המחלקות ולדירקטוריון החברה.

תוכנית התאוששות מאסון כוללת: נהלי גיבוי, נהלי אחסון מחוץ לאתר, נהלי הגנה על נתונים ותוכניות מגירה להחלפת צוות.

להלן 3 טיפים כיצד ליצור המשכיות עסקית

כאשר מתרחש אסון, זה יכול להיות קשה לשמור על העסק שלכם פעיל. חשוב שתהיה תוכנית לפני שמשהו קורה, אז תהיו מוכנים בבוא הזמן.

1) צור תוכנית לניהול חירום – זה צריך לכלול את המשימות הקריטיות ביותר שלך וכמה זמן הן יימשכו. כמו כן, אתה צריך להיות מקרי חירום לכל מקרה חירום שעלול להתעורר.

2) גיבוי הנתונים שלך – זהו אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות מכיוון שהוא יגן על כל הנתונים שלך מכל סוג של אסון. אסטרטגיית גיבוי טובה כוללת את היכולת לשחזר נתונים במהירות וביעילות במידת הצורך.

3) השתמש במכשירים ניידים – אם אתה צריך גישה לנתונים העסקיים שלך בזמן שאתם בחוץ.רוצים לקבל עוד פרטים על המשכיות עסקית? לחצו על הקישור לאתר של הראל טכנולוגיות מידע.